Het Label

Digital Ad Trust is een uniek interprofessioneel initiatief dat door UBA en WE MEDIA werd gelanceerd. Het label is bedoeld om de kwaliteit van de sites die zich verbinden tot verantwoorde reclame te beoordelen en waarderen, op basis van 5 criteria:

  • Brand safety garanderen: merken de garantie bieden dat de omgevingen waarin ze verschijnen volkomen veilig zijn
  • Zichtbaarheid van onlineadvertising optimaliseren
  • Advertentiefraude bestrijden
  • Gebruikerservaring (UX) verbeteren, en het aantal advertenties op één pagina beperken
  • Gebruikers beter informeren over de bescherming van hun persoonsgegevens

Het externe certificatieorgaan fma (Financial Media Audit) voert de noodzakelijke controles uit op de websites (desktop en mobiel) die daar om vragen. Het label wordt toegekend voor een periode van 12 maanden vanaf de datum waarop het label wordt verkregen. De controles zijn gebaseerd op onafhankelijke metingen uitgevoerd door derden, die voortvloeien uit externe tools en audits in situ in vivo.

DE 5 CRITERIA VAN HET LABEL

BRAND SAFETY

Een digitale communicatie in een redactionele context, afgestemd op de waarden van het merk van de adverteerder

ZICHTBAARHEID

De meetbaarheid van de zichtbaarheid en optimalisatie van hoe de campagnes op de actieve schermen worden weergegeven

FRAUDE

Het gebruik van tools die ongeldig verkeer filteren om de kwaliteit van de verspreiding van de reclamecampagnes te waarborgen

GEBRUIKER-
SERVARING

Een consensus voor een aanvaardbaar aantal advertenties en voorrang bij toegang tot de content

BESCHERMING
VAN
PERSOONSGEGEVENS

De bescherming van de gebruiker bij het verzamelen van zijn persoonsgegevens

UN REACH IMPORTANT

0
plus d'1 Français sur 2 touchés
0 M
27,8 million de VU/ jour
0 %
74,8% de cadres

HET STEERING COMMITTEE

DE CERTIFICERINGSINSTELLING